بعد إصابته بالبهاق .. رامي جمال: رضيت وسلمت أمرى لله

رامي جمال يصاب بمرض البهاق وؤسالة مؤثرة لجمهوره

رامي جمال يصاب بمرض البهاق:

صدم المطرب المصري رامي جمال جمهوره بمنشور عبر صفحتة الشخصية بموقع فيسبوك يعلن فيها عن إصابته بمرض “البهاق”، وهذا الأمر جعله يخفي أثاره من جسمة أثناء كل ظهور إعلامي، وعلي الرغم من المحاولات في أخفاء هذا المرض إلا ان جمال فشل فشلًا ذريعًا.

رسالة رامي جمال المؤثرة:

وكتب رامي في رسالته قائلا:”الحمد لله الذي أحبني فابتلاني وأقدرني على الصبر.. من فترة ظهرت بقع بيضاء في جسمي وبالكشف عرفت إنه مرض البهاق، وجربت أنواع علاج كتير ودكاترة كتير ومفيش فايدة”.

وأضاف في حديثه: “رضيت وسلمت أمرى لله عشان عرفت إن الزعل بيزوده وكفاية شغلانتي وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل، وفعلا بقى بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير، اللي بقى يقولي هتتعامل إزاي وأنت فنان واللي يخاف يسلم عليا واللي يسألني هو ده معدي”.

واستكمل قائلاً: “أنا بقالي سنة فعلا لو عندي حفلة أو تصوير بتعب على ما أشوف طريقة أخفيه بيها، لدرجة خلت ناس تقولي شوف بيزنس تاني أعمله عشان الناس مش هتقبلك كده، وفكرت في كلامهم بصراحة”.

واختتم رامي منشوره: “لقيت إن عندي حلين يا فعلا شكرا لحد كده على الشغلانة دي رغم حبي ليها وعدم معرفتي بغيرها، يا إما مش هداريه تاني وتقبلوني بيه وترحموا كل اللي ربنا ابتلاهم بيه من نظرة أن شكله غريب، والحمد لله على نعمة الأهل لأنهم الوحيدين اللي بيقبلوا الواحد زي ما هو”.\

نبذة قصيرة عن المطرب

رامي جمال عبد الوهاب الفقي هو ملحن ومطرب وكاتب أغاني من مواليد المنصورة، ودرس في كلية التربية الموسيقية.

كما شارك في العديد من  الألحان التي لحنها لغيره من أشهرها محمد حماقي :” يا ري،  بحبك كل يوم أكتر، هانت، مش معقول، لسه بتخاف، كان مالى”، أما عن محمد فؤاد :” بسهولة كده، خبينى”.

 

 

التعليقات مغلقة.