القبض علي عمر كمال وشحتة كاريكا وكزبرة وحنجرة لغنائهم بحفل زفاف بالاسماعيلية

القبض علي عمر كمال وشحتة كاريكا وكزبرة وحنجرة لغنائهم بحفل زفاف بالاسماعيلية، ووصل الامر للنيابة العامة بالاسماعيلية، وبعد ذلك انتشر الخبر علي العديد من مواقع التواصل الاجتماعي واليكم الخبر بالتفاصيل.

المحامي العام الأول لنيابات الإسماعيلية الكلية يأمر بضبط وإحضار المطرب ” عمر كمال” ومعه 3 آخرين وهم شحتة كاريكا وكزبرة وحنجرة وذلك لمشاركتهم إحياء حفل غنائي بمناسبة زفاف احد أبناء الإسماعيلية هناك وبذلك يكون عمرو قد خالف قرار رئيس مجلس الوزراء، بمنع التجمعات وإقامة الحفلات .

عمر كمال قال معلقا علي أمر النيابة انه لم لم يتسلم لحد الآن استدعاء النيابة وسوف يقوم بإرسال محامية لمتابعة القضية .

وأضاف عمر”الموضوع كان من اسبوعين، كان فيه فرح في الإسماعيلية بتاع عيلة معروفة جدًا وكنت معزوم وروحت سلمت ومشيت زي أي حد عادي جدا، ولا فيه نيابة ولا شرطة جت ولا أي حاجة حصلت”.

وتابع: “فوجئت بعد كدة إنه بيتقال عمر كمال راح أحيا فرح، وطبعًا ولا أحييت فرح ولا أي حاجة بس هما شغلوا الأغنية وأنا سقفت وهيصت مع الناس ومشيت وده كل اللي حصل.

كما نفي عمرو انه كان بصحبته 3 مطربين اخرين وقال انه لم يقابل احد هناك ولم يعرف احد .قائلا “أنا حتى معرفش مين اللي كان موجود في الفرح والله العظيم.

القبض علي عمر كمال
القبض علي عمر كمال

عمر يؤكد احترامه لقرارات مجلس الوزراء

وأكد عمر في نهاية تصريحاته انه يحترم كل قرارات نقابة المهن الموسيقية ومجلس الوزراء بخصوص منع التجمعات للحفاظ علي صحة المواطنين .

Your new content here

التعليقات مغلقة.