حصرياً رسائل المحادثات بين العريس الهارب “مصطفي ابو تورتة” و خطيبته نهال

أشعلت فتاة مصرية مواقع التواصل الإجتماعي بالأمس، عندما كتبت منشور طويل تعبر فيه عن حادث مؤسف تعرضت له من الشاب الذي كان يتقدم لخطبتها، ودونت الشابة وتدعي نهال رسالة بين الحزن والذهول من الموقف المحرج الذي تعرضت له من خطيبها التي أطلق عليها رواد مواقع التواصل الإجتماعي “مصطفي ابو تورتة”.

وأوضحت نهال أن مصطفي تركها أثناء حفل خطبتها دون ان يقدم لها الشبكة، وأخذ معه “التورتة” بحجة أن خاله مريض جداً، تاركاً إياها في ليلة تحلم بها كل الفتيات، والمثير في الأمر أن جميع أقارب العريس الهارب تركوا قاعة حفل الزفاف أيضاً.

وأثارت رسالة الفتاة المؤسفة جدلاً واسعاً عبر مواقع التواصل الإجتماعي، وانتشرت بصورة كبيرة عبر السوشيال ميديا، ونشرت الفتاة قصتها عبر إحدي المجموعات النسائية، وتضامن معها عدد كبير من الفتيات، وبعد الإستماع إلي قصتها قاموا بتدشين حملة هاشتاج “كلهم مصطفي ابو تورتة”.

لمشاهدة رسالة نهال اضغط هنا: شاهد رسالة نهال عروسة “مصطفي أبو تورتة” التي تسببت في ثورة علي فيس بوك

ويذكر أن مصطفي لم يكن نادماُ علي هذا الموقف المؤلم والمحرج التي سببه لتلك الفتاة، بل أخذ اسلوب الشماته أثناء محادثته معها عبر الرسائل النصية علي ماسنجر.

يهمك ايضاً: فيديو متعرية الكويت يشعل تويتر بين الاستياء والسخرية من المايوه المثير العاري

نص رسائل المحادثات بين نهال ومصطفي

بدأ مصطفي برسالة: “مبروك ياعروسة علشان تبقي تسمعي كلام اللي حواليكي كويس، وتمشي الي في دماغك كويس، معلش انا عاذرك اصل المفجأة بتعتي بكل المفاجآت بتعتك، وتاني ألف مبروك ياعروسة، يارب تكوني مبسوطة والقلم دا يعلمك تتعاملي ازاي مع اللي بعد مني دا لو عايزه تعيشي وتفتحي بيت”.

وردت نهال: “هتعلم ان شاء الله بس انت يعني اللي مش هتبقي راجل ابداً، الله يبارك فيك كنت حكاية في التمثيل اتجه للفن، كل اللي حواليا دول طلع عندهم حق، بس معلش أنا بعمل قيمة لواحد ندل مش راجل، سلملي علي طنط وقولها افتكري”.

ورد عليها مصطفي: “بجملة غباءك رايحة تفضحي نفسك بنفسك، اتلمي وادعي ربنا حد يقبلك بقرفك دا، ويحققلك احلام انتي واهلك اللي عايزين مارد يحققها”.

وتابعت نهال قائلة: “الفضايح ليك ولأهلك، مش اي حد يناسبنا، كنت بمشي الأمور عشانك بس فعلا كنت غبية”.

وكتب مصطفي: “لا بس بجد أنا مبسوط عشان اخيراً اتعلمتي الدرس، وكمان انك بتردي مش بتكتمي في نفسك عشان صحتك، أنا كنت بحبك بجد ومكنتش عايز اكمل حياتي مع حد تاني، بس انتي واهلك الموضوع بالنسبة لكم كان سبوبة”.

وردت نهال: “الدرس مخلصش علي كدة، سبوبة تصدق ضحكتني، فوق وماتعيش الوهم”.

واختتم مصطفي المحادثة قائلاً: “انتي بس اللي فتحت لك قلبي من تاني بس خلاص، ومتشكر جدا عشان أكدتي لي اني كنت صح”.

التعليقات
قد يعجبك ايضا