“نجهز رجالة عين شمس ونطلع نخرب المعادي” أحمد العوضي يهدد شقيق ياسمين عبد العزيز

نشر الفنان أحمد العوضي عبر صفحته الشخصية علي موقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك”، مقطع فيديو وكتب اعلاه “نجهز رجالة عين شمس ونطلع نخرب المعادي”، تزامناً مع اشتعال الأزمه بينه وبين شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز.

وتعمد العوضي كتابة تلك الجملة خاصة بعد طرحه منشوراً قبله بساعات يهاجم فيه وائل عبد العزيز، بعد أن نشر الأخير رسالة عنيفة عبر حسابه الشخصي، يهاجم فيها شقيقته بعد مغازلة احمد العوضي لها والتقاط بعض الصور معاً اثناء الإحتفال بعيد ميلادها الأربعين.

رسالة وائل عبد العزيز

قال شقيق ياسمين عبد العزيز : “بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا اختي : انا معاكي وفي ضهرك من وانتي صغيره شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وانتي عيله صغيره بدايه من مشاكلك مع الشاعر وبراده وانتي عارفه ان انا اتاذيت فيها ازاي”.

وتابع: “وقضيته الشغالات مؤخرا غير قضيه الضرب الي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثله الي لبستيها التورته في وشها .. ووقفت جمبك بكل ما املك من قوه أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك”.

وبقي كل همي انا “ووالدتك ” انك تكبري وتبقي نجمه في مجالك .. سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك علي معظم قراراتك وكنت الوحيد الي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك.

واكمل: “لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد اصغر منك ب ١٠ سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش اَي لازمه علي حساب سمعتك وسمعتنا لا ومحدش هيسمح .. من امتي واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل علي السوشيال ميديا .. من امتي الناس بتجيب في سيرتنا.

ونقعد نتعاكس علي السوشيال ميديا ومع ذلك حياتك وانتي حره فيها .. انا هتكلم علي الشق الي يخصني .. انتي مقاطعه كل العيله عشان تعملي الي علي مزاجك.

واضاف: “احنا دالواقتي وعايزين نفهم العلاقه دي ايه و رايحه علي فين .. اما بالنسبه للأخ الي ماشي وراكي في كل حته وشايفك البيضه الدهب الي هتفقسله كل يوم احب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل، وتقعد مع رجاله البيت، دي الأصول وده الاحترام”.

وطبعا لانك عارف انك مرفوض رافضا باتا فا عمرك ما هتعمل ده، ومعندكش غير طريق الشمال الي انت سالكه من سنين مع بنات الناس، انا من راي كفايه عليك البطوله الي أخدتها والعربيه المرسيدس الهديه، وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لان طول عمرنا في حالنا ومحدش سامع عننا حاجه وملوش لازمه جو الصور والمعاكسات ده وانا مبخفش من تهديد حد.

شاهد ايضاً: شقيق ياسمين عبد العزيز يغلق حسابه علي “فيس بوك” بعد تهديدات جمهورها

رد أحمد العوضي

قال العوضى: “أنهي بيت اللي أدخله من بابه..  إن كانت هي اللي بتصرف عليك وعلى أبنك اللي مخبيه وراميه وهي بتدفعله مصاريف مدرسته .. باب إيه يابني أدخله هو  أنا شفت راجل واقف جنبها.. دي واحده انت مبتعملش حاجه غير إنك بتستنزفها هي ومامتها”.

وتابع البوست: “باب إيه يابني اللي هدخله من بابه وأكلم واحد بيتكلم على عرضه ولحمه قدام الناس.. يابني أنا من عين شمس منطقه شعبيه اتربيت على أن الاخت والأم والست الكلام عليهم من الكبائر”.

واستمر: “عربية إيه يابني أنا أجري الحمد لله يعيشني كويس ويجيبلي عربية حلوه وبیت كويس.. بمجهودي وشغلي مش علي عرق واحدو ست.. باب إيه يا حبيبي اللي ادخله وانت اصلا عايش باسمها.. أنا شقيت على حالي بعرقي.. لكن أنت فشلت في كل شئ فشلت كممثل وفشلت كأب وفشلت كأخ وفشلت كبني أدم”.

 

التعليقات
قد يعجبك ايضا